Випускники вчилися робити свій професійний вибір

Пошук роботи та професійне самовизначення відіграють одну з найважливіших ролей  на початку дорослого життя. Саме робота та обрана професія допомагають не лише стати фінансово незалежними, але й сприяють самоусвідомленню та подальшому особистісному становленню.

13 лютого 2012

 

Дітям, які виховуються в інтернатних закладах, вибір майбутньої професії, заняття чи роботи дається набагато складніше ніж звичайним підліткам. За час свого навчання у інтернаті навколо дітей існує визначене коло професій, крім того гуртки, які існують при інтернатах, також заздалегідь орієнтовані на випуск підготовлених професій швачок, мулярів, столярів та інших.

 

Партнерство «Кожній дитині» в рамках проекту «Впевнений старт» започаткувало суботню серію виїзних семінарів для випускників інтернатних закладів, присвячених професійній орієнтації.

 

«Коли ми проаналізували теми, які б були цікаві випускникам, ми погодилися що таким питанням є професійна орієнтація, - розповідає Ігор Носач, менеджер проекту «Впевнений старт».

 

По-перше, діти в наших групах здебільшого учні випускних класів і для них питання профорієнтації стоїть найбільш актуально. Крім того, ми сподіваємося, що обговорення майбутньої професії, фахових перспектив стануть додатковим стимулом для дітей закінчити цей навчальний рік із кращими оцінками».

 

Перший семінар відбувся 11 лютого для 24 вихованців Таращанського навчально-реабілітаційного центру віком від 15 до 19 років. Кожен з учасників тренінгу отримав спеціально розроблений зошит, в якому можа знайти інформацію щодо професійного самовизначення, короткий опис законодавства України, який може допомогти випускникам при вступі до навчальних закладів, а також практичні завдання. Діти з цікавістю виконували завдання за зошитом, а також отримали домашнє завдання написати твір  про свою майбутню професію,  розповісти якою вони хочуть її бачити, та як бачать себе в ній.

 

Крім того, випускники проходили тест «Оціни себе» в якому були наведені позитивні та негативні риси характеру. Тест дав можливість зрозуміти, над якими саме якостями характеру їм потрібно ще попрацювати, щоб стати справжніми професіоналами в подальшому.

 

Також до уваги дітей був представлений мультфільм «Ким бути?», під час перегляду якого діти мали запам’ятати, які професії були згадані там, а потім  розділити їх за 5 психологічними типами, а саме людина – техніка, людина – природа, людина – знакова система, людина – художній образ, людина – людина (за Є.О. Климовим).

 

Таким чином вихованці дізнались, що саме вони будуть робити, якщо оберуть певну професію, та якими схильностями та здібностями треба володіти, щоб працювати за одним з обраних типів. Крім того, випускники дізнались, які професії будуть актуальними у найближчі 5 років, як знайти самостійно собі роботу після закінчення навчального закладу, а також куди можна звернутися за допомогою у пошуку роботи, якщо виникне така потреба.

 

Тренінг був достатньо інформаційно насиченим, тому для релаксації дітям були запропоновані ігри. У формі гри діти визначали групою, хто з них якою професію може оволодіти краще, що дало змогу кожному з учасників задуматися про свої можливості та схильності, дізнатися в якій професійній сфері їх бачать їхні друзі.

 

На завершення тренінгу кожному з учасників були роздані анкети, головною метою яких, було дізнатися якої інформації щодо професійного самовизначення вони ще потребують. 

 

Фотозвіт з тренінгу можна переглянути тут:

 

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.351733294859099.90647.228829770482786&type=3

 

Довідково:

 

Проект "Впевнений старт" виконується Партнерством "Кожній дитині" спільно із Швейцарським Бюро Міжнародних соціальних служб (Swiss Foundation of the International Social Service)  за фінансової підтримки Швейцарської агенції розвитку та співробітництва (Swiss Agency for Development and Cooperation та Уряду кантону Женеви, Швейцарія (Canton of Geneva Government, Swiss Confederation).

 

Джерело:  Партнерство "Кожній дитині"
Теги:  "Впевнений старт"

Приєднуйтеся
ОТРИМУЙТЕ НОВИНИ